Wieś Jarki w liczbach (mapy, kod pocztowy, atrakcje, edukacja, kierunkowy, statystyki, zabytki, tabele, linie kolejowe, drogi publiczne)
Wieś Jarki - Podstawowe informacje
Widok street view niedostępny dla tej lokalizacji
Wieś Jarki to wieś leżąca w gminie Rojewo. Należy do województwa kujawsko-pomorskiego, powiatu inowrocławskiego. Identyfikator miejscowości Jarki w systemie SIMC to 0094573, a współrzędne GPS wsi Jarki to (18.399167, 52.987778).
Wieś Jarki - Zabytki i atrakcje(atrakcje, formy ochrony przyrody)
Formy ochrony przyrody we wsi Jarki (Źródło: CRFOP, 30.VI.2017)
Według danych Centralnego Rejestru From Ochrony Przyrody (CRFOP) z dnia 30.06.2017 na obszarze wsi Jarki znajdują się 4 formy ochrony przyrody . Poniżej zamieszczona jest pełna lista obiektów wraz z ich typem i podstawowymi informacjami. Dostępna jest również interaktywna wyszukiwarka form ochrony przyrody jak również filtry do ukrywania/wyświetlania obiektów z określonych kategorii. Zarówno wyszukiwarka jak i filtry mają wpływ na obiekty prezentowane na liście oraz na interaktywnej mapie form ochrony przyrody.
Pokaż/ukryj obiekty w oparciu o kategorię:
Interaktywna mapa form ochrony przyrody we wsi Jarki
Widok street view niedostępny dla tej lokalizacji
Wydm Kotliny Toruńsko-Bydgoskiej część wschodnia i zachodnia - obszar chronionego krajobrazuOpis: OChK Wydm Kotliny Toruńsko-Bydgoskiej jest położony w większości w granicach najwyższej (72-75 m n.p.m) terasy Pradoliny Wisły pokrytej jednym z największych w Polsce pól wydmowych. Wysokość względna wydm wynosi średnio 10-25 m i dochodzi do 30-45 m. Powierzchnię obszaru pokrywają zwarte kompleksy borów świeżych i częściowo suchych z sosną zwyczajną jako gatunkiem panującym. Omawiany obszar stanowi strefę masowego wypoczynku mieszkańców aglomeracji bydgosko-toruńskiej i pełni ważną rolę w turystyce i rekreacji. W skład tej jednostki wchodzą dwa podobszary obejmujące część wschodnią i zachodnią. Na terenie jednostki znajduje się rezerwat przyrody Łążyn. Przez obszar przebiegają liczne drogi o znaczeniu krajowym i wojewódzkim a także linie kolejowe. Rejony miast są ważnymi korytarzami infrastruktury technicznej przecinającymi obszar chronionego krajobrazu., Data ustanowienia: 1991-09-25, Opis granicy: Granice obszaru oparto o wyraźne naturalne i antropogeniczne linie terenowe oraz granice administracyjne. Granice obszaru - część zachodnia PÓŁNOCNA GRANICA obszaru swój początek bierze u zbiegu drogi krajowej S-10 (relacji Poznań - Szczecin) i ul. Bydgoskiej we wsi Lisi Ogon. Następnie biegnie w kierunku wschodnim wzdłuż południowej strony ul. Bydgoskiej i Łochowskiej aż do jej skrzyżowania z drogą prowadzącą do Zakładów Belma (wschodnia granica oddziału leśnego 12-02-2-07-9). Od tego momentu granica obszaru biegnie wzdłuż południowej granicy miasta Bydgoszczy (poza niewielkim fragmentem lasu przylegającym od południa do ul. Maciaszka) aż do jej przecięcia z ul. Pijarów. Tu granica obszaru skręca na południe i biegnie zachodnim brzegiem ul. Pijarów aż do jej skrzyżowania z drogą leśną - łączącą ul. Pijarów i ul. Kłosową na przecięciu z wycinką pod linię energetyczną. Dalej południową stroną ulicy Kłosowej biegnie w kierunku wschodnim do linii kolejowej Bydgoszcz - Inowrocław. W rejonie przecięcia drogi z linią kolejową granica zmienia swój bieg (w kierunku południowym) biegnąc tym samym wzdłuż wspomnianej linii kolejowej po stronie zachodniej. Około 700 m na północ od stacji kolejowej Trzciniec na wysokości północnej granicy oddziału leśnego nr 12-02-1-01-47 skręca na wschód i biegnie północnym skrajem zwartego kompleksu leśnego do momentu skrzyżowania się z drogą krajową nr 5. Dalej granica biegnie tą drogą aż do południowych granic zabudowy znajdującej się po wschodniej stronie drogi. Następnie po północnej i wschodniej granicy oddziału leśnego 12-02-1-01-8 do przecięcia z drogą gruntową biegnącą wzdłuż południowej granicy oddziału 12-02-1-01-7 a dalej biegnie zachodnią granicą oddziału 12-02-1-01-6 aż do ul. Dąbrowa. Dalej granica obszaru biegnie w kierunku południowo-wschodnim wzdłuż zachodniego brzegu ul. Dąbrowa aż do południowych granic oddziału leśnego nr 12-02-1-03-56. Następnie skręca ona na wschód gdzie biegnie drogą leśną pomiędzy oddziałami od numeru 12-02-1-03-56 do 50 a oddziałami od numeru 119 do numeru 111. W miejscu przecięcia linii rozgraniczającej wspomniane odziały z Szosą Obwodową (droga krajowa nr 10) następuje zmiana kierunku granicy na północno-wschodni. Stąd granica obszaru zaczyna pokrywać się z biegiem południowego brzegu Szosy Obwodowej a następnie południowo-zachodnią stroną ul. Prądocińskiej zbaczając z niej na wysokości oddziału leśnego nr 12-02-1-06-99 gdzie biegnie zachodnią a następnie wschodnią granicą oddziału nr: 98 i 97 by znów powrócić do wspomnianej ulicy którą dalej biegnie aż do jej skrzyżowania z drogą wzdłuż północno-zachodniego brzegu oddziału leśnego nr 12-17-2-10-232C. Dalej granica biegnie wzdłuż wschodniej strony drogi biegnącej wzdłuż oddziałów leśnych 12-17-2-10-233 oraz 12-17-2-10-251 w kierunku północno-wschodnim aż do skrzyżowania z ul. Nowotoruńską. Tu skręca w kierunku południowo-wschodnim wzdłuż zachodniej strony drogi do przecięcia z drogą krajową nr 10 po czym tą drogą (południową stroną) biegnie dalej na wschód. W rejonie wsi Przyłubie na wysokości skrzyżowania wspomnianej drogi krajowej i linii kolejowej (Bydgoszcz - Toruń) następuje zmiana przebiegu granicy. W tym miejscu zaczyna się ona pokrywać z południowo-zachodnią stroną linii kolejowej. WSCHODNIA GRANICA obszaru w całości pokrywa się ze wschodnią granicą gminy Solec Kujawski oraz w niewielkim stopniu ze wschodnią granicą gminy Rojewo. Rozpoczyna się ona w miejscu przecięcia linii kolejowej i granic gminy Solec Kujawski (o przebiegu południkowym) dalej biegnie w kierunku południowym po czym skręca na wschód biegnąc wzdłuż północno-wschodnich granic gminy Rojewo. GRANICA POŁUDNIOWA swój początek bierze na południowy wschód od osady Bród Kamienny w rejonie przecięcia dróg leśnych wzdłuż oddziału 12-26-2-08-189 z granicą gminy Rojewo. Dalej biegnie droga polną wzdłuż południowej granicy oddziału nr 12-26-2-08-201 oraz południowej i zachodniej granicy oddziału 12-26-2-08-202 gdzie przecina Kanał Zielona Struga po czym biegnąc wzdłuż zachodniej granicy oddziału 12-26-2-08-192 łączy się z północą granicą gminy Rojewo. Następnie w kierunku zachodnim granica biegnie fragmentem granicy gminy oraz północną stroną drogi gminnej nr 150218C Osiek Wielki-Osieczek. Następnie drogą leśną biegnącą środkiem oddziałów nr: 1-26-2-06-177 przez 178 157 158 159 i 160.W rejonie wschodnich granic oddziału leśnego 1-26-2-06-161 (w rejonie Leśniczówki Chojnaty) granica zmienia swój bieg w kierunku południowym dalej krawędzią lasu a następnie wschodnią granicą oddziałów leśnych 12-26-2-06161 i 182. Dalej wzdłuż granic administracyjnych gminy Rojewo. W rejonie Dąbrowa Mała przechodzi w drogę gruntową biegnącą wzdłuż południowej granicy oddziału leśnego nr 12-17-2-08-2 do drogi powiatowej w okolicach Chrośna. Tu skręca na południe drogą powiatową nr 1549C Chrośna - Solec Kujawski jej wschodnią stroną i dalej na wschód drogą leśną. Dalej biegnie na wschód wzdłuż granic lasu wzdłuż północnych granic oddziałów od 12-17-1-03-98 do 12-17-1-03-117 po czym skręca na południe wzdłuż wschodniej granicy lasu. Dalej skręca na zachód wzdłuż południowej granicy oddziałów leśnych od 12-17-1-03-169 do 12-17-1-03-200. Następnie biegnie północną stroną drogi gminnej nr 050703C Nowa Wieś Wielka - Nowa Wioska w pobliżu Dąbrowy Wielkiej oraz wzdłuż granicy lasu aż do linii kolejowej Bydgoszcz - Inowrocław w pobliżu Nowej Wsi Wielkiej. Dalsza granica biegnie wzdłuż wschodniej strony wspomnianej linii kolejowej po czym skręca na północny wschód po wschodniej stronie bocznicy kolejowej biegnącej do Naftobazy a dalej po linii ogrodzenia i dróg leśnych przecinających oddziały leśne nr 12-17-1-07-139 138 i 111. Następnie granica skręca na północ wzdłuż wschodniej granicy oddziału leśnego 12-17-1-07-111 aż do drogi gminnej nr 050707C Prądocin - Dobromierz by później zmienić swój bieg w kierunku zachodnim wzdłuż granic kompleksu leśnego. Nieopodal osady Dobromierz granica skręca na północny zachód i biegnie wzdłuż północno-wschodniej strony szlaku czerwonego do skrzyżowania z drogą (ul. Ogrodowa) okalającą od wschodu Jezioro Jezuickie. Następnie biegnie zachodnią stroną tej drogi po wschodniej stronie jeziora aż do skrzyżowania z drogą krajową nr 25 na którym skręca na północny zachód. Granica biegnie wzdłuż północno-wschodniej strony drogi krajowej nr 25 aż do skrzyżowania z drogą krajową nr 10 gdzie skręca w kierunku zachodnim. Od tego miejsca granica biegnie wzdłuż północnej strony drogi krajowej nr 10 by przed miejscowością Białe Błota skręcić ku północy. GRANICA ZACHODNIA rozpoczyna się tuż przed miejscowością Białe Błota (jadąc od strony Stryszka). Biegnie ona na północ - począwszy od drogi krajowej nr 10 i zachodniej granicy oddziału leśnego nr 12-02-2-09-198. Omija strefę zabudowy skrajem kompleksu leśnego po czym biegnie na południowy zachód wzdłuż linii kolejowej Bydgoszcz - Inowrocław aż do skrzyżowania z drogą krajową nr 10. W tym miejscu skręca w kierunku północnym i biegnie wschodnią stroną drogi nr 10 do skrzyżowania w miejscowości Lisi Ogon. Granice obszaru - część wschodnia GRANICE: PÓŁNOCNA I WSCHODNIA prowadzą w całości po granicy administracyjnej między gminą Gniewkowo (powiat inowrocławski) a gminą Wielka Nieszawka (powiat toruński). GRANICA POŁUDNIOWA prowadzi drogami leśnymi na wschód od Suchatówki od oddziału leśnego nr 12-06-2-07-332 przekracza linię kolejową Toruń - Inowrocław drogę krajową nr 15 Toruń - Inowrocław i omija od północy zabudowę wsi Suchatówka wzdłuż południowo-zachodniej granicy oddziałów 12-06-1-03-138 i 139. Następnie prowadzi drogami leśnymi wzdłuż południowej granicy oddziałów 12-06-1-03-122 i 123 oraz polnymi przez wieś Zajezierze omija od północy Jezioro Stare i dalej granicą miedzy kompleksem leśnym a terenami rolnymi dociera do wsi Godzięba. GRANICA ZACHODNIA od wsi Godzięba prowadzi drogą leśną wzdłuż wschodniej granicy oddziału leśnego nr 12-06-1-01-87A w kierunku północnym od wschodu omija rozległe zagłębienie wytopiskowe i dalej prowadzi granicą administracyjną między gminami Gniewkowo i Rojewo., Powierzchnia: 29696.8 ha
Zawiszyn 189 ox - kępa drzew i krzewów (użytek ekologiczny)Data ustanowienia: 1997-11-15, Opis granicy: Leśnictwo Jarki. Nr działki ewidencyjnej - 189/3LP, Powierzchnia: 0.16 ha
Zawiszyn 200 d - kępa drzew i krzewów (użytek ekologiczny)Data ustanowienia: 1997-11-15, Opis granicy: Leśnictwo Jarki. Nr działki ewidencyjnej - 200/7LP, Powierzchnia: 0.07 ha
Zawiszyn 200 p - kępa drzew i krzewów (użytek ekologiczny)Data ustanowienia: 1997-11-15, Opis granicy: Leśnictwo Jarki. Nr działki ewidencyjnej - 200/4LP, Powierzchnia: 0.06 ha
Wieś Jarki - Transport i komunikacja(drogi publiczne przechodzące przez Wieś Jarki i ich kategorie, przebieg dróg, linie kolejowe, stacje kolejowe, przebieg linii kolejowych)
Posiadamy również rozbudowane statystyki o zarejestrowanych pojazdach, wraz z ich typem, wiekiem oraz wieloma innymi cechami. Niestety dane te nie są dostępne dla jednostek administracyjnych mniejszych od powiatów. Zapraszamy do zapoznania się z nimi bezpośrednio na stronie powiatu inowrocławskiego.
Przez Wieś Jarki nie przechodzi żadna droga publiczna zaliczana do kategorii wojewódzkiej lub wyższej. Poniżej znajduje się lista takich dróg w promieniu 10 km wraz z ich typem i kompletnym przebiegiem (spisem miejscowości, przez które przechodzi dana trasa).
DW 250droga wojewódzka nr 250(Suchatówka - Roźno - Broniszewo - Służewo)
DW 273droga wojewódzka nr 273(Cierpice - Wielka Nieszawka - Mała Nieszawka - Toruń)
DW 299droga wojewódzka nr 299(Gniewkowo)
DW 394droga wojewódzka nr 394(Przyłubie - Solec Kujawski - Otorowo)
DK 80droga krajowa nr 80(Pawłówek - Bydgoszcz - Strzyżawa - Czarnowo - Toporzysko - Zławieś Wielka - Pędzewo - Górsk - Rozgarty - Przysiek - Toruń - Lubicz Dolny)
Linie kolejowe
Przez Wieś Jarki nie przechodzi żadna linia kolejowa wykorzystywana do ruchu pasażerskiego lub towarowego. Poniżej znajduje się lista takich linii w promieniu 10 km wraz z ich typem i kompletnym przebiegiem (spisem stacji kolejowych/przystanków osobowych, przez które przechodzi dana linia).